Durmuş Görmez

Çocuklara kışın sağlıklı kalma önerileri

In Çocuk on Kasım 3, 2009 at 10:11 pm

Çoçuğu olanlarımızı yakından ilgilendiren bir haber olduğunu düşündüğüm için sizinle paylaşmak istedim. Zaman gazetesinin internet sitesinden alıntıdır. Haberin orjinalini okumak için tıklayabilirsiniz.

Sonbahar ve kış mevsiminin gelmesiyle birlikte okul çağı çocuklarında alt ve üst solunum yolu enfeksiyonları görülüyor.

Bunların içinde soğuk algınlığı ve gribal enfeksiyonlar sık yaşanıyor. International Hospital Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Ece Çetin, önceki yıllarda kasım-aralık aylarında yoğunlaşan gribal enfeksiyonların takvim değiştirdiğini ve artık ekim ayından itibaren ortaya çıktığına dikkati çekti. Çocuklar sonbahar vakitlerinin çoğunu okul ve kreşte geçiriyor. Kalabalık içinde ve kapalı alanlarda bulunmak da sağlığı riske atacak durumlara sebep oluyor. Ailelerin bu dönemde çocuklarının beslenmesiyle daha çok ilgilenmesi gerekiyor. Dr. Ece Çetin, ailelere bu dönemde çocukların sağlıklı kalmasını sağlamak amacıyla şu önerilerde bulundu:

Beş yaşına kadar gelen her iki çocuktan birinde demir eksikliği var. Bu çok önemli sorunu öğrenmeniz ve önlem almanız mümkün.

Sebzedeki C vitamini etteki demirin emilimini sağlıyor. Bu nedenle etli sebze yemekleri yapın.

Ailede anne, baba gibi birinci derece akrabalarda kolesterol yüksekliği ve yağ metabolizma bozukluğu yoksa her gün bir tane haşlanmış yumurta yiyebilir diyoruz.

Sebze yemeklerinin yanında salata olmasına özen gösterin.

Süt ürünüyle pekmez vermeyin. Etli sebze yemeğinin yanında yoğurt, süt olmamasına özen gösterin. Bunlar demirin emilimini önler.

Kahvaltıda badem, ceviz, fındık, kuru meyve yedirin, bunlarla zenginleştirilmiş tahıllar da faydalıdır.

Hazır meyve suyu vermek yerine, meyveyi sıkarak posasıyla, vitaminlerini kaybetmeden içmesini sağlayın.

Makarnayı sebzeli, etli bir yemekle yemesini sağlayın.

Çocuğunuzun haftada bir iki defa balık tüketmesine destek olun.

Kolalı içecekleri yasaklamak, cazibesini artırıyor. Bu nedenle hiç eve almamak gerekiyor. Aile tüketmeyince çocuk aramıyor. Ailenin örnek olması büyük önem taşıyor. İstediği zaman tattırmak lazım ama kısıtlamak daha iyi.

Tahıllar, bulgur, buğdayla zenginleştirilmiş çorbalar içmesine özen gösterin.

Bazı çocuklar süt içemiyor. Bu durumda çocuğunuza sütlü tatlılar verebilirsiniz. Yoğurt da yiyebilir. Süte kakao katıp çok az şeker atarak da çocuklarınıza içirebilirsiniz.

İşlenmiş gıdalarla beslenenlerin depresyon riski daha fazla

İngiliz araştırmacılar, işlenmiş gıda ağırlıklı beslenenlerin depresyona girme risklerinin fazla olduğunu ortaya koydu. İngiliz Psikiyatri dergisinde yayımlanan araştırmanın sonuçlarına göre, bol sebze, meyve ve balık tüketenlerin depresyona girme riski daha düşük. London College Üniversitesi’nden araştırmacılar, 3 bin 500 kamu görevlisinin beslenmesiyle ilgili elde edilen verileri 5 yıl sonraki depresyon durumlarıyla karşılaştırdı. Araştırmada farklı diyet uygulanan iki gruptaki deneklerin yaşları, cinsiyetleri, eğitim durumları, fiziksel faaliyetleri, sigara alışkanlıkları ve kronik hastalıkları da göz önüne alındı. Araştırmanın sonunda, işlenmemiş gıda tüketenlerin depresyona girme riski yüzde 26, fazla miktarda işlenmiş gıda tüketenlerin ise yüzde 58 çıktı.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: